внешние ссылки
-
Авторитетные записи :
- ( )
- Аудиовизуальные ресурсы :
- (ru) База данных фильмов в Интернете
- Музыкальный ресурс
Discogs
:
Основные участники: Жерар Ринальди , Жерар Филипелли , Жан Саррус , Луис Рего и Жан-Ги Фехнер | |
Другие члены | Дональд Рьёбон · Жак Дотриш · Уильям Оливье · Ричард Бонно |
Музыка | Antoine Encounter Проблема · Спасибо Boss · Французская революция (Musical) · Чудесная История · The Aperobic · Parod’Hit Parade |
Кинотеатр | La Grande Java (1970) · Les Bidasses en folie (1971) · Les Fous du stade (1972) · Charlots make Spain (1972) · Большой базар (1973) · Четыре мускетера Шарло (1974) · Наши четверо, кардинал ! (1974) · Солдаты идут на войну (1974) · Гонконг с любовью (1975) · Спасибо боссу (1975 незаконченный) · Колесница Дикий Запад (1976, незаконченный) · Колесница Шарлотт (1976, незаконченный) · И долго живи свободой! (1977) · Charlots in delirium (1979) · Charlots против Dracula (1980) · Le Retour des bidasses en folie (1983) · Charlots Connection (1984) · The Return of the Charlots (1992) |
Кристиан Фехнер · Международное производство квашеной капусты |
Сумасшедшие на стадионе (1972)
Режиссер: Клод Зиди
Актеры: Мартина Келли, Франсуа Каде, Поль Пребуа, Жак Сейлер, Жерар Ринальди, Пьер Гуальди, Патрик Жиль, Жан-Ги Фешнер, Жерар Крос, Жерар Филипелли, Антуан, Жан Эскенази, Жан Саррюс
Жители небольшого французского городка готовятся к проведению спортивных соревнований. Всех город пестрит приветственными транспарантами, а наши давние знакомые — пятёрка закадычных друзей — собираются составить конкуренцию знаменитым спортсменам.
Кто решил, что парни слабаки и не смогут оказаться на пьедестале почёта?
И пусть они не всегда ведут себя спортивно и честно в борьбе за призовые места, главное, что зрителям не придётся скучать.
https://youtube.com/watch?v=bb2y00LVnRg%3F
Карьера и личная жизнь:
Происхождение: Он родился в городке Гросс-Заархен близ Бад-Мускау, в нижнем Лаузице, где его отец был пастором. Его отец, умер, когда мальчику было пять лет.Образование: Фехнера воспитывал и обучал его дядя, который как и его отец также был проповедником. Он учился в Сорау, Дрездене и в университете Лейпцига, где он слушал физиологию у Э. Вебера. В Лейпциге он провел всю свою оставшуюся жизнь.Основные этапы профессиональной деятельности: Хотя он получил образование в области биологических и медицинских наук, Фехнер в последствии обратился к математике и физике.
В 1834 году он был назначен профессором физики в Лейпцигском университете, а в 1839 начал страдать болезнью глаз, полученной при изучении цветовых и зрительных феноменов. В процессе этих экспериментов он изучал послеобразы глядя на солнце.
После долгих страданий, он подал в отставку и на протяжении 3 лет уединился от мира
Позже
Фехнер описал свой опыт болезни, последующей депрессии и экзистенциального кризиса.
После своего выздоровления, Фехнер переключил свое внимание на изучение ощущений, Панпсихизма и обратился к исследованию сознания и его отношения с телом.
Он является автором многих книг и монографий посвященных самым различным областям, таким, как медицина, эстетика, и экспериментальная психология.
Он начал восстанавливаться в 1842 году, и выздоровел в середине 40 годов. В 1851 году ему было разрешено вернуться в Лейпциг
В ходе этого второго творческого периода, он изложил основы психофизики и закон Фехнера-Вебера, который ввел его в ранг основателя экспериментальной психологии.
Его двухтомный труд «Элементы психофизики» был опубликован в 1860 году. Начиная примерно с 1865 г. он углубился в экспериментальную эстетику, пытаясь с помощью измерений определить какие формы и размеры являются наиболее эстетическими. Густав Фехнер умер в 1889 году в возрасте 86 лет.Основные этапы личной жизни: Фехнер был братом художника Эдуарда Клеменса Фехнера.Изюминка: Еще будучи студентом, он начал писать статьи, которые высмеивали современную ему науку. Фрэнсис Гальтон в письме Фехнеру (1875) похвалил его за то, что он в своей книге «Элементы психофизики» заложил фундамент новой науки. Фехнер открыл свой закон, по-видимому, интуитивно — однажды бессонной ночью, 22 октября 1850. В дальнейшем выявилось, что этот закон не имеет универсального характера и действителен только в известных пределах. В своих трудах Фехнер всегда оппонировал материализму, начиная с Книжечки о загробной жизни (Das Büchlein vom Leben nach dem Tode, 1836).
биография
В то время как музыкальная группа Problèmes находится на грани окончательного становления Les Charlots , из ансамбля покидает барабанщик Дональд Рьюбон . Кристиан Фехнер , менеджер группы в то время, нанял своего брата Жан-Ги вместо него.
Жан-Ги участвовал в группе Charlots до съемок фильма Bons bisers de Hong Kong, когда по взаимному согласию Кристиан Фехнер и Les Charlots решили в 1976 году расторгнуть свой контракт.
После отделения от группы он работал в Studios Fechner со своим братом. Он курирует рекламную кампанию Les Bronzés 3 , а также маркетинг других произведений своего брата.
В 2005 году он принял участие в « La Douce Folie des Bidasses» , репортаже Дэвида Дессита о Шарло .
В году он был приглашен с другими Charlots к программе Vivement Dimanche по Мишель Друкер .
В Февраль 2013, он участвовал в первом фестивале, посвященном Шарло, в компании Жана Сарруса и Ричарда Бонно. Это исключительное мероприятие было проведено в Тразеньи в Бельгии . Он также участвовал во втором фестивале, посвященном шарло, в г.апрель 2014в присутствии Жана Сарруса и Ришара Бонно и спел кавер на аперитив с льежской группой «Les Gauff». Стоит отметить, что Жан-Ги вернулся на сцену для уникального шоу Charlots (с Жаном и Ричардом). Уникальное 45-минутное шоу. Он не возвращался на сцену почти 40 лет и ни разу в трио.
С Май 2016, они вернулись на сцену вживую по случаю своей 50-летней карьеры. Жан Саррус, Жан-Ги Фехнер и Ричард Бонно вернулись навсегда для серии концертов. Некоторые ключевые даты: Mondorf-les-Bains , Francofolies de Spa , Perwez для прекрасного велосипеда Равеля на RTBF и фестиваль смеха в Рошфоре (вМай 2017 г.).
Legacy
Fechner’s position in reference to his predecessors and contemporaries is not very sharply defined. He was remotely a disciple of Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling, learnt much from Johann Friedrich Herbart and Christian Hermann Weisse, and decidedly rejected Georg Wilhelm Friedrich Hegel and the monadism of Rudolf Hermann Lotze.
As the pioneer in psychophysics, he inspired many twentieth century scientists. Before Fechner, there was only «psychological physiology» and «philosophical psychology.» Fechner’s experimental method began a whole new wave in psychology, which became the basis for experimental psychology. His techniques and methods inspired Wilhelm Wundt, who created the first scientific study of conscious experience, opening the door to the scientific study of mind.
Major Publications
- Fechner, Gustav T. 2005 (original 1836). Das Büchlein vom Leben nach dem Tod. Weiser Books. ISBN 1578633338
- Fechner, Gustav T. 1992 (original 1848). Nanna, oder über das Seelenleben der Pflanzen. D. Klotz. ISBN 388074971X
- Fechner, Gustav T. 1851. Zendavesta, oder über die Dinge des Himmels und des lenseits.
- Fechner, Gustav T. 1853. Uber die physikalische und philosophische Atomenlehre.
- Fechner, Gustav T. 1998 (original 1860). Elemente der Psychophysik. Thoemmes Continuum. ISBN 1855066572
- Fechner, Gustav T. 1876. Vorschule der Ästhetik.
- Fechner, Gustav T. 1879. Die Tagesansicht gegenüber der Nachtansicht.
«Шарло» против Дракулы (1980)
Режиссер: Жан-Пьерр Десанья, Жан-Пьер Вернь
Актеры: Жерар Филипелли, Жерар Ринальди, Жан Саррю, Амели Прево, Андреас Вуцинас, Жерар Жюньо, Венсан Мартен, Дора Долль, Жаклин Александр, Эжен Бертье
Неразлучные друзья-приятели, которые то и дело становятся главными героями нелепых приключений, кажется наконец-то счастливы. Они торгуют антиквариатом и больше не встревают в опасные авантюры.
Но когда возлюбленную Фила, прелестную Арианну, похищают неизвестные, парни, не медля, отправляются в погоню.
Однако в поисках исчезнувшей невесты они заходят слишком далеко… Итак, Трансильвания, замок графа Дракулы и… самые опасные приключения начинаются!
https://youtube.com/watch?v=iMhCX3FnBks%3F
Credits
New World Encyclopedia writers and editors rewrote and completed the Wikipedia article
in accordance with New World Encyclopedia standards. This article abides by terms of the Creative Commons CC-by-sa 3.0 License (CC-by-sa), which may be used and disseminated with proper attribution. Credit is due under the terms of this license that can reference both the New World Encyclopedia contributors and the selfless volunteer contributors of the Wikimedia Foundation. To cite this article click here for a list of acceptable citing formats.The history of earlier contributions by wikipedians is accessible to researchers here:
- Gustav_Fechner history
- Gustav_Fechner history
The history of this article since it was imported to New World Encyclopedia:
History of «Gustav Fechner»
Note: Some restrictions may apply to use of individual images which are separately licensed.
Фильмография
Как актер
- : La Grande Java от Philippe Clair : Jean-Guy
- : Les Bidasses en folie : Клод Зиди : Жан-Ги
- : дураки стадиона на Клода Зиди : Жан-Ги
- : В Charlots делают Испанию на Жан Жиро : Жан-Ги
- : Le Grand Bazar от Клода Зиди : Жан-Ги
- : Ничего не знаю, но все расскажу о Пьере Ришаре : солдат (камео)
- : Les Bidasses в войну на Клода Зиди : Жан-Ги
- : Les Charlots en folie: Нам четверым, кардинал! по Юнебели : Гримо
- : Четыре мушкетера Шарло , Андре Анебель : Гримо
- : Из Гонконга от Ивана Шиффра : Жан-Ги
- : Довольно слишком много от Didier Каминка : Жан-Ги (Cameo)
- : Найден Жюстиниен, или Ублюдок Бога , Кристиан Фехнер : Милосердный
- : Элиза де Жан Беккер : судмедэксперт ( камео )
- : Le Carton de Charles Nemes (камео)
- : Skate или умри от Miguel Куртуа (Cameo)
- : В бистро на углу у Чарльза Немеса : прачечная клиента (камео)
Телевидение
- : Человек, пришедший из Шер (телепрограмма) : Жан-Ги
- 1970: Неуверенная улыбка Роберта Бобера
- 1970: Les Saintes Cheries по Жан Беккер , эпизод: Ева и ее первого клиента
- : A Bout Portant les Charlots (телевизионная программа) : Жан-Ги
- : Субботний вечер (телешоу) (2 эпизод): Жан-Ги
- : Кадет Руссель (телешоу) : Жан-Ги
- : Система 2 (телешоу) : Жан-Ги
- С 1966 по 1976 год : он снял около сотни шоу Charlots.
- : Sueurs froides (телесериал) эпизод: Кот и мышь от Эрве Palud : Полицейский
- : Сладкое безумие шлюх : Жан-Ги
- : Не могу дождаться воскресенья : Жан-Ги
- : История кино : Жан-Ги, программа о Шарлоттах
- : Один день, одна судьба : Жан-Ги, программа о Луи де Фюнесе
Life
Gustav Theodor Fechner was born in a small village at Gross-Särchen, Prussia (Germany). The son of a Lutheran pastor, he was taught Latin from the age of five years. His father died when he was still a young boy. Fechner attended the Gymnasium in Sorau and Dresden, and in 1817 he enrolled at the University of Leipzig, in the city where he spent the rest of his life.
Fechner received his medical degree in 1822, but decided not to practice medicine. Instead, he started to write satire, under the pseudonym of Dr. Mises. Through this he criticized contemporary German society, especially its predominantly materialistic worldview.
At the same time, Fechner began to study physics. In 1824 he started giving lectures, and in 1834 was appointed professor of physics at the University of Leipzig. He married in 1833.
Fechner contracted an eye disorder in 1839 due to long periods he had spent staring into the sun while studying the phenomenon of after-images. After much suffering, Fechner resigned his professorship. The following period of Fechner’s life was rather grim, marked with suffering from near blindness, and thoughts about suicide. Eventually however, Fechner overcame his problems and recovered in the early 1840s. In 1844 he received a small pension from the university, which enabled him to continue to live and study on his own. In 1848 he returned to the university as a professor of philosophy.
The problems with his sight led Fechner to turn toward more speculative and metaphysical studies. He started research on the mind and its relation to the body. In 1850 Fechner experienced a flash of insight about the nature of the connection between mind and body. Based on this insight he created psychophysics—the study of the relationship between stimulus intensity and subjective experience of the stimulus.
In 1860 he published his great work, Elemente der Psychophysik (Elements of Psychophysics), which opened doors for him into the academic community. In the late 1860s and 1870s, however, Fechner’s interest turned to the study of the aesthetic principles of art. He even conducted something that seems to have been the first public opinion poll when he invited the public to vote on which of two paintings was more beautiful. Fechner published his famous Vorschule der Aesthetik in 1876, in which he explained some basic principles of aesthetics. However, he never lost interest in research on the relationship between mind and body, and he continued his work in this area. Fechner spent the rest of his life giving public lectures, until his death in 1887.
Work
Fechner’s epoch-making work was his Elemente der Psychophysik in which he elaborated on Spinoza’s thought that bodily facts and conscious facts, though not reducible one to the other, are different sides of one reality. Fechner tried to discover an exact mathematical relationship between mind and body. The most famous outcome of his inquiries was the law that became known as Weber’s or Fechner’s law. It may be expressed as follows:
- «In order that the intensity of a sensation may increase in arithmetical progression, the stimulus must increase in geometrical progression.»
Though holding good only within certain limits, this law has been found immensely useful. Unfortunately, from the success of this theory, showing that the intensity of a sensation increases by definite increases of stimulus, Fechner was led to postulate the existence of a unit of sensation, so that any sensation might be regarded as composed of units. His general formula for deriving the number of units in any sensation is expressed as
- S = c log R,
where S stands for the sensation, R for the stimulus numerically estimated, and c for a constant that must be separately determined by experiment in each particular order of sensibility.
Fechner’s conclusions have been criticized on several levels, but the main critics were the “structuralists” who claimed that although stimuli are composite, sensations are not. «Every sensation,» wrote William James, «presents itself as an indivisible unit; and it is quite impossible to read any clear meaning into the notion that they are masses of units combined.» Still, the idea of the exact measurement of sensation has been a fruitful one, and mainly through his influence on Wilhelm Wundt, Fechner became the «father» of the «new» laboratories of psychology investigating human faculties with the aid of precise scientific apparatus. If sensations, Fechner argued, could be represented by numbers, then psychology could become an exact science, susceptible to mathematical treatment.
Fechner also studied the still-mysterious perceptual illusion of «Fechner color,» whereby colors are seen in a moving pattern of black and white. He published numerous papers in the fields of chemistry and physics, and translated works of Jean-Baptiste Biot and Louis-Jacques Thénard from French. A different, but essential, side of his character can be seen in his poems and humorous pieces, such as the Vergleichende Anatomie der Engel (Comparative Anatomy of Angels) (1825), written under the pseudonym of «Dr. Mises.» Fechner’s work in aesthetics was also important. He conducted experiments to show that certain abstract forms and proportions are naturally pleasing to our senses, and provided new illustrations of the working of aesthetic association.
Although he was quite influential in his time, disciples of his general philosophy were few. His world concept was highly animistic—he felt the thrill of life everywhere, in plants, earth, stars, the total universe. He saw human beings as standing midway between the souls of plants and the souls of stars, who are angels. God, the soul of the universe, must be conceived as having an existence analogous to men. Natural laws are just the modes of the unfolding of God’s perfection. In his last work, Fechner, aged but full of hope, contrasted this joyous «daylight view» of the world with the dead, dreary «night view» of materialism.